شرکت تعاونی باچان گشت

گروه گردشگری و کوهنوردی باچان‌توریسم (bachantourism@)

گروه گردشگری و کوهنوردی باچان‌توریسم (bachantourism@)

شرکت تعاونی باچان گشت

محمدرضا قهرمانی هستم. دانش آموخته کارشناسی ارشد زمین شناسی گرایش آب شناسی از عشایر ایل قشقایی و ساکن استان فارس(شهرستانهای شیراز و فراشبند). از آنجا که گردشگری و صنایع و فعالیت‌های وابسته این ظرفیت را دارد که باعث رونق اقتصادی روستاها بشه، بومگردی و ژئوتوریسم را پیشه کردم. در ادامه به معرفی روستای ابا و اجدادی و گرمسیری ما پرداخته شده است.
روستای باچان یا باچون، روستایی تاریخی عشایری و گردشگری، از توابع شهرستان فراشبند در استان فارس و در مسیر میراث جهانی ساسانی (فیروزآباد-فراشبند-کازرون) است که از دیرباز مورد توجه بوده است. امامزاده آقا میر احمد(ع)، نخلستان زیبا، چشمه و تونل‌قنات تاریخی برم فرهاد، استخراج نمک از کوه نمک باچون، محدوده تاریخی چاربازار، چشمه‌های پرآب، غارها و عشایر خونگرم منطقه از جمله پدیده‌ها و شاخصه‌های گردشگری این روستای تاریخی است. در کشور عزیزمان ایران، روستاهایی همچون باچون، فراوانند. گروه گردشگری باچان توریسم سعی دارد در شناساندن نقاط زیبا و بکر کشور برای مقاصد گردشگری قدم بردارد و در این راه به همکاری دوستان، نیازمند است. گرچه تخصص اصلی مدیر گروه ژئوتوریسم است و اغلب مطالب، در این زمینه ارائه خواهد گردید؛ اما به دلیل زندگی در محیط عشایری ایل قشقایی، و عجین بودن زندگی عشایری با طبیعت، گردشگری عشایری نیز از ابعاد اصلی فعالیت این گروه است و تورها به صورت توام عشایری و طبیعت گردی خواهد بود.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات و پیشنهادات
نویسندگان و همکاران
پیوندهای روزانه

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

سلام

این بند که بر روی رودخانه قره آغاج و در حوالی شهر کوار احداث شده است؛ گرچه چندین بار مورد مرمت قرار گرفته است اما همچنان پابرجا و استوار ایفای نقش میکند.

بند بهمن از این لحاظ که بر روی یک لایه اهکی که  از نظر زمین شناسی بخشی از سازند رازک است؛ ساخته شده و بلافاصله پس از آن یک لایه آهکی دیگر قرار دارد که حالت یک حوضچه آرامش را به وجود اورده است، یک شاهکار مهندسی تاریخی به حساب می آید. لایه آهکی به عنوان یک پایه عمیق و مستحکم عمل نموده و لایه دیگر با ایجاد حوضچه آرامش از فرسایش بیشتر جلوگیری نموده و باعث استحکام و پابرجایی بیشتر سازه گردیده است. و این انتخاب اصولی محل سازه یک انتخاب ناب مهندسی است.

تناوب لایه های سنگی(آهک) و گلی(مارنهای قرمز و آبی)، تصاویر جالبی را بوجود آورده است؛ که ارزش دیدن را دارد


گروه گردشگری باچان توریسم

۰ نظر و پیشنهاد موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۵۳
محمدرضا قهرمانی
سلام.
در کمپ ایل‌گردی گاه به دلیل کم بودن فضای کافی جهت پذیرایی از گردشگران، لازم است یک یا چند چادر جدید برپا شود. در اصل سیاه چادرها بر روی پایه‌های چوبی احداث می‌شوند اما اخیرا به دلیل سهولت احداث، از داربست‌های فلزی نیز استفاده می‌شود.


باچان تورسم
۰ نظر و پیشنهاد موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۲:۰۷
محمدرضا قهرمانی

سلام.

تجربه زندگی عشایری حتی به صورت کوتاه مدت، میتونه برای خیلیا جالب و شگفت انگیز باشه که ارزش تجربه کردن را داره که حتی گردشگران خارجی را هم به خودش جلب میکنه. سیاه چادر ایل قشقایی و یک زندگی ساده در این خانه عشایری را با گردشگرانی از کشور بلژیک، تجربه کردیم.


چادر عروسی


سیاه چادر قشقایی

۰ نظر و پیشنهاد موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۵ ، ۰۷:۱۵
محمدرضا قهرمانی