شرکت تعاونی باچان گشت

گروه گردشگری و کوهنوردی باچان‌توریسم (bachantourism@)

گروه گردشگری و کوهنوردی باچان‌توریسم (bachantourism@)

شرکت تعاونی باچان گشت

محمدرضا قهرمانی هستم. دانش آموخته کارشناسی ارشد زمین شناسی گرایش آب شناسی از عشایر ایل قشقایی و ساکن استان فارس(شهرستانهای شیراز و فراشبند). از آنجا که گردشگری و صنایع و فعالیت‌های وابسته این ظرفیت را دارد که باعث رونق اقتصادی روستاها بشه، بومگردی و ژئوتوریسم را پیشه کردم. در ادامه به معرفی روستای ابا و اجدادی و گرمسیری ما پرداخته شده است.
روستای باچان یا باچون، روستایی تاریخی عشایری و گردشگری، از توابع شهرستان فراشبند در استان فارس و در مسیر میراث جهانی ساسانی (فیروزآباد-فراشبند-کازرون) است که از دیرباز مورد توجه بوده است. امامزاده آقا میر احمد(ع)، نخلستان زیبا، چشمه و تونل‌قنات تاریخی برم فرهاد، استخراج نمک از کوه نمک باچون، محدوده تاریخی چاربازار، چشمه‌های پرآب، غارها و عشایر خونگرم منطقه از جمله پدیده‌ها و شاخصه‌های گردشگری این روستای تاریخی است. در کشور عزیزمان ایران، روستاهایی همچون باچون، فراوانند. گروه گردشگری باچان توریسم سعی دارد در شناساندن نقاط زیبا و بکر کشور برای مقاصد گردشگری قدم بردارد و در این راه به همکاری دوستان، نیازمند است. گرچه تخصص اصلی مدیر گروه ژئوتوریسم است و اغلب مطالب، در این زمینه ارائه خواهد گردید؛ اما به دلیل زندگی در محیط عشایری ایل قشقایی، و عجین بودن زندگی عشایری با طبیعت، گردشگری عشایری نیز از ابعاد اصلی فعالیت این گروه است و تورها به صورت توام عشایری و طبیعت گردی خواهد بود.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات و پیشنهادات
نویسندگان و همکاران
پیوندهای روزانه

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است


اجزای چین‌ها
• یال چین :
دو طرف یک چین‌ را یالهای چین یا پهلوهای چین گویند.
• لولای چین :
نقطه انحنای بیشینه سطح چین‌ها را لولا می‌گویند.
• خط لولا :

• سطح محوری :
سطح محوری یک چین سطحی فرضی است که چین را تا حدی به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کند.
• محور چین:

• خط‌الرأس :
خط‌الراس یا کریست ، عبارت از خطی است که در امتداد بلندترین نقاط یک چین رسم می‌شود.
• خط‌القعر :
خط‌القعر ، تراف خطی است که می‌توان در پایین‌ترین قسمت یک چین رسم کرد.
• زاویه میان یالی :

• پلانژ چین :
زاویه‌ای را که محور چین با افق می‌سازد، پلانژ چین می‌نامند.

چینهایی که هر دو یال آنها در جهت دور شدن از محور چین است،‌ طاقدیس نامیده می شوند. چینهایی که دو یال آنها به سمت محور چین است،‌ ناودیس نامیده می شوند. هنگامی که طاقدیس بالا می آید و فرسوده می شود،‌سنگهای قدیمی تر در نزدیکی محور چین رخنمون می یابند و سنگهای جوانتر دور از محور قرار دارند. هنگامی که ناودیس بالا آمده و فرسایش می یابد،‌ سنگهای جوانتر در نزدیکی محور چین رخنمون می یابند و سنگهای قدیمی تر دور از محور چین هستند.
۰ نظر و پیشنهاد موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۱ ، ۱۵:۳۳
محمدرضا قهرمانی
۰ نظر و پیشنهاد موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۱ ، ۱۸:۳۹
محمدرضا قهرمانی

 

عید غدیر عید امامت و ولایت  عیدکامل شدن دین احمدی مبارک

۰ نظر و پیشنهاد موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۱ ، ۰۶:۵۶
محمدرضا قهرمانی