شرکت تعاونی باچان گشت

گروه گردشگری و کوهنوردی باچان‌توریسم (bachantourism@)

گروه گردشگری و کوهنوردی باچان‌توریسم (bachantourism@)

شرکت تعاونی باچان گشت

محمدرضا قهرمانی هستم. دانش آموخته کارشناسی ارشد زمین شناسی گرایش آب شناسی از عشایر ایل قشقایی و ساکن استان فارس(شهرستانهای شیراز و فراشبند). از آنجا که گردشگری و صنایع و فعالیت‌های وابسته این ظرفیت را دارد که باعث رونق اقتصادی روستاها بشه، بومگردی و ژئوتوریسم را پیشه کردم. در ادامه به معرفی روستای ابا و اجدادی و گرمسیری ما پرداخته شده است.
روستای باچان یا باچون، روستایی تاریخی عشایری و گردشگری، از توابع شهرستان فراشبند در استان فارس و در مسیر میراث جهانی ساسانی (فیروزآباد-فراشبند-کازرون) است که از دیرباز مورد توجه بوده است. امامزاده آقا میر احمد(ع)، نخلستان زیبا، چشمه و تونل‌قنات تاریخی برم فرهاد، استخراج نمک از کوه نمک باچون، محدوده تاریخی چاربازار، چشمه‌های پرآب، غارها و عشایر خونگرم منطقه از جمله پدیده‌ها و شاخصه‌های گردشگری این روستای تاریخی است. در کشور عزیزمان ایران، روستاهایی همچون باچون، فراوانند. گروه گردشگری باچان توریسم سعی دارد در شناساندن نقاط زیبا و بکر کشور برای مقاصد گردشگری قدم بردارد و در این راه به همکاری دوستان، نیازمند است. گرچه تخصص اصلی مدیر گروه ژئوتوریسم است و اغلب مطالب، در این زمینه ارائه خواهد گردید؛ اما به دلیل زندگی در محیط عشایری ایل قشقایی، و عجین بودن زندگی عشایری با طبیعت، گردشگری عشایری نیز از ابعاد اصلی فعالیت این گروه است و تورها به صورت توام عشایری و طبیعت گردی خواهد بود.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات و پیشنهادات
نویسندگان و همکاران
پیوندهای روزانه

شکل منفی زمان حال ساده فعل بودن To be Negative

برای ساخت شکل منفی فعل بودن در زبان فارسی از پیشوند "ن"، در زبان ترکی به جای هستم (وارم) از یوخم یا دیرم و در انگلیسی از پسوند "Not" استفاده می‌شود.

ترکی قشقایی- آذری

فارسی

انگلیسی

شخص

Mən yoxəm من یوخم

من نیستم

I am not

اول شخص مفرد

Sən yoxəng سن یوخنگ

تو نیستی

You are not

دوم شخص مفرد

O, yox اُ یوخ

او نیست

او نیست

آن نیست

He is not

She is not

It is not

سوم شخص مفرد

 Biz yoxəg بیز یوخگ

ما نیستیم

We are not

اول شخص جمع

 Siz yoxangis سیز یوخنگیز

شما نیستید

You are not

دوم شخص جمع

 Onlər yoxdelər اونلر یوخدلر

آنها نیستند

They are not

سوم شخص جمع

 

جهت پیگیری و استفاده از دیگر مطالب آموزش زبان ترکی، میتوانید در بخش طبقه بندی موضوعی وبلاگ، زیربخش آموزش زبان ترکی قشقایی را باز نمایید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۲
محمدرضا قهرمانی

اموزش

ترکی قشقایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر و پیشنهاد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی