شرکت تعاونی باچان گشت

گروه گردشگری و کوهنوردی باچان‌توریسم (bachantourism@)

گروه گردشگری و کوهنوردی باچان‌توریسم (bachantourism@)

شرکت تعاونی باچان گشت

محمدرضا قهرمانی هستم. دانش آموخته کارشناسی ارشد زمین شناسی گرایش آب شناسی از عشایر ایل قشقایی و ساکن استان فارس(شهرستانهای شیراز و فراشبند). از آنجا که گردشگری و صنایع و فعالیت‌های وابسته این ظرفیت را دارد که باعث رونق اقتصادی روستاها بشه، بومگردی و ژئوتوریسم را پیشه کردم. در ادامه به معرفی روستای ابا و اجدادی و گرمسیری ما پرداخته شده است.
روستای باچان یا باچون، روستایی تاریخی عشایری و گردشگری، از توابع شهرستان فراشبند در استان فارس و در مسیر میراث جهانی ساسانی (فیروزآباد-فراشبند-کازرون) است که از دیرباز مورد توجه بوده است. امامزاده آقا میر احمد(ع)، نخلستان زیبا، چشمه و تونل‌قنات تاریخی برم فرهاد، استخراج نمک از کوه نمک باچون، محدوده تاریخی چاربازار، چشمه‌های پرآب، غارها و عشایر خونگرم منطقه از جمله پدیده‌ها و شاخصه‌های گردشگری این روستای تاریخی است. در کشور عزیزمان ایران، روستاهایی همچون باچون، فراوانند. گروه گردشگری باچان توریسم سعی دارد در شناساندن نقاط زیبا و بکر کشور برای مقاصد گردشگری قدم بردارد و در این راه به همکاری دوستان، نیازمند است. گرچه تخصص اصلی مدیر گروه ژئوتوریسم است و اغلب مطالب، در این زمینه ارائه خواهد گردید؛ اما به دلیل زندگی در محیط عشایری ایل قشقایی، و عجین بودن زندگی عشایری با طبیعت، گردشگری عشایری نیز از ابعاد اصلی فعالیت این گروه است و تورها به صورت توام عشایری و طبیعت گردی خواهد بود.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات و پیشنهادات
نویسندگان و همکاران
پیوندهای روزانه

گردشگری پایدار در بومگردی Sustainable tourism

جمعه, ۲۹ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۲۳ ق.ظ

💎💎گردشگری پایدار (Sustainable tourism) در بومگردی:
در گردشگری و به ویژه در بومگردی یکی از اصول مهم که چند سال اخیر هم بیشتر بهش پرداخته میشه، گردشگری پایدار هست که سازمان گردشگری جهانی هم بر این مقوله به عنوان بخشی از توسعه پایدار تاکید داره. گردشگری پایدار، بر احترام و حفظ محیط زیست، فرهنگ و آداب و رسوم اقوام، کیفیت زندگی و دوام اقتصادی جوامع محلی، استوار هست.
به بعد محیط زیستی و اقتصادی این مقوله خیلی پرداخته میشه اما یکی از مسائل مهمی که در حال فراموشی است و اغلب از چشم میفته و گردشگری هم بر اون تاثیر منفی داره، بعد فرهنگی قضیه است. پوشش اولین نمود از بعد فرهنگی جوامع محلی در گردشگری است و در اولین برخورد پیش از همه موارد خودشو نشون میده. فارغ از درستی یا نادرستی فرهنگ ها و آداب و رسوم، در گردشگری پایدار به حفظ این موارد تاکید میشه. پس احترام به این فرهنگ ها و تلاش بر حفظ اون و انطباق خود با این موضوع و به خصوص پوشش و رفتار در جوامع محلی، یکی از اصول گردشگری و بومگردی است. در جوامع محلی و به خصوص در جوامع عشایری، ضمن احترام به حقوق زن، بلند خندیدن، صحبت کردن و یا ندا دادن زنان، از رفتار ناشایست به حساب میا از این رو در این جوامع به حفظ حریم و رعایت این موضوع هم تاکید میشه.
در برخی دوره هایی که برای ترویج گردشگری پایدار تشکیل میشه، متاسفانه مربی های خانم با وجود اینکه مدام بر گردشگری پایدار و حفظ فرهنگ ها و آداب و رسوم تاکید میکنن، با پوشش هایی که به هیچ عنوان با فرهنگ ایرانی مطابقت نداره در جلسه ها حاضر می شوند.
رطب خورده منع رطب چون کند؟؟!! 
که به نظرم لازمه برا تاثیر بهتر این دوره ها و رونق گردشگری پایدار، مربی ها و به ویژه مربی های خانم، با لباس های سنتی اون شهر یا دیار در جلسه ها حاضر شوند.

👈👈👈راه های ارتباطی ما:
💎کانال گروه گردشگری باچان گشت
https://eitaa.com/bachantourism
🤝کانال دیگر ما: آموزش ترکی قشقایی:
https://eitaa.com/qashqaeidili
💎وبلاگ شرکت تعاونی باچان گشت:
Bachantourism.blog.ir
🔍شناسه ما در فضای مجازی (آپارات، لینکدین، روبیکا و... ) 
@bachantourism

#bachantourism
#bachan
#qashqaei
#qashqaeidili
 #geotourism
#nomads
#ecotourism
#قشقایی
#آموزش_ترکی
#گردشگری
#ژئوتوریسم
#بومگردی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر و پیشنهاد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی